Debatter, inspiration och ny kunskap! Programmet 2021 är på gång!

Utdrag ur programmet 2019:
Hur säljs optikbranschens produkter om 5 år?
Jesper André/Silhouette
Peter Wenner/TOPCON
Marknadsföring som skapar värde för Er och för Era kunder!
Livslängden på ett företag är stadigt sjunkande. Så vilka är det då som går ut som vinnare? Jo, de företag som bäst
kan förklara för sina kunder varför man ska välja just dom.
Tack vare digitaliseringen har marknadsföring för ett företag gått från att en annonssäljare sålt en annons i en
tidning till att nu sömlöst följa kundresorna över tid på de medier där kunderna be nner sig och kommunicera på
det sättet som kunderna efterfrågar.
Under föreläsningen kommer Peter gå igenom era förutsättningar, kundresan, framgångsrika
exempel, sociala medier, sökmotorer och er hemsida.
Optikerassistenternas roll i butiken nu och i framtiden
Den här diskussionen kan du inte missa. Optiker, ägare, assistenter – alla borde vara på plats.
Moderator Harald Angström
Jeanette Brandt/Optikerförbundet
Annie Eriksson/Norrtälje Optikcentrum
Jan-Erik Erixon/ Optometrist (Specsavers)
Evelina Åman/Assistent hos Gyhne & Kristofferson Optik
Gabriela Flores Araya/ Marknadsansvarig på Klarsynt
Jens Finckh/Optical Dispenser Specsavers
Sofia Opazo Johansson/
Floor Manager Sture Optikern
Helena Hagel/Synoptik
Behövs optikern i framtiden?
Jo nog behövs optikern allt. Men hur? Och när? Är vi beredda att anpassa oss till verkligheten? Vi har knappast något val! Missa inte när optiker från kedjor och egna företagare tillsammans med Optikerförbundet diskuterar hot och möjligheter inför framtiden. Din framtid står på spel. Var med och påverka den. Kom i tid. Här blir det fullsatt!
Moderator Harald Angström
Deltagare: Fredrik Salmonson/ Contacta Eyewear, Thorbjörn Rönnlund/ Din Syn, Rune Brautaset/Optikerförbundet, Håkan Broman/ Synsam, Lars Friberg/ Klofves Optik, Awet Tesfamariam/Synoptik
Alexandra Skjöld/ Skjöld, Skjöld & Grönvall
Marknadsföring som skapar värde för Er och för Era kunder!
Livslängden på ett företag är stadigt sjunkande. Så vilka är det då som går ut som vinnare? Jo, de företag som bäst
kan förklara för sina kunder varför man ska välja just dom.
Tack vare digitaliseringen har marknadsföring för ett företag gått från att en annonssäljare sålt en annons i en
tidning till att nu sömlöst följa kundresorna över tid på de medier där kunderna be nner sig och kommunicera på
det sättet som kunderna efterfrågar.
Under föreläsningen kommer Peter gå igenom era förutsättningar, kundresan, framgångsrika
exempel, sociala medier, sökmotorer och er hemsida.
"Öga för kropp & stil"
Den här programpunkten handlar om färg, form och stil. Vad ska man tänka på när man ska hitta rätt båge till kunden? Kom och få tips, inspiration och verktyg som du kan använda i din butik.
Föreläsare: Anki Palm & Katarina Althin